torsdag 12 november 2009

Död tills mörkret faller


Nu är det äntligen dags att sätta tänderna i Död tills mörkret faller av den amerikanska författarinnan Charlaine Harris, som ligger till grund för den första säsongen av den populära serien True blood som visas just nu på tv.
Som nämnts i tidigare inlägg handlar boken om tjejen Sookie Stackhouse, hennes relation till den ca 170-årige vampyren Bill Compton och livet omkring dem. Död tills mörkret faller är den första av nio böcker (en tionde är på gång) i bokserien om Sookie Stackhouse. Än så länge finns endast de två första översatta till svenska.

Jag är en av dem som fängslades av tv-serien True blood efter att ha sett första avsnittet. Från början visste jag inte att serien var baserad på en bokserie, men när jag hörde att så var fallet blev jag genast sugen på att läsa den. Vilken tur för mig att vårt första tema i Bokmaffian blev just Övernaturlighet i vardagen som gjorde att jag kunde välja denna vampyrroman. Om boken är lika spännande som den verkar och om det är värt att läsa de resterande böckerna i serien får vi reda på v. 48. Då skrivs recensionen av denna blodsugande historia.

Ebba

2 kommentarer:

  1. vilken söt liten blogg ni har fixat! Synd bara att jag inte är så läs intresserad, för då hade jag kankse uppskattat den ännu mer. Kanske går in här nästa gång man ska välja bok till svenskan! Hoppas på MVG till projekt arbetet ;)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :)
    Hoppas vi kan inspirera dig på något sätt i alla fall.

    SvaraRadera