tisdag 13 oktober 2009

Julias motivering

Den första boken att läsa i Bokmaffias historia blir som bekant ”Människohamn” av John Ajvide Lindqvist, utvald av mig, Julia. Det var för någon månad sen jag först plockade upp denna av utseendet att döma dystra bok i en bekants bokhylla och läste texten på baksidan. Kanske var det den sorgliga handlingen som tilltalade mig, familjedrömmen blir till skilsmässa - lycka blir till förtvivlan. Hursomhelst verkar boken, med sin mystiska ton och dunkla utsida, även stämma bra in under temat ”Övernaturlighet i vardagen”. Därför blev det inget svårt val när det efter en lång skoldag var dags att välja bok, och det enda som återstår nu är att läsa, utforska vad som egentligen döljer sig bakom de mörka pärmarna och förhoppningsvis även njuta en del!


Om knappt två veckor är det dags: läs vad jag och mina bokvänner tycker om boken och håll med eller ta chansen att föra fram din egen åsikt!


Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar